Superšport Bugatti nie je medzi fanúšikmi drahých automobilov či milovníkmi elegantných motorových vozidiel s agresívnym dizajnom a brutálnym výkonom novinkou. Na Slovensku sa s týmto kráľom ciest stretnete len zriedka. V zahraničí musíte mať tiež poriadnu kopu šťastia, aby ste na neho narazili. Je to skrátka auto, ktoré bežné rozhodne nie je a nikdy nebude.
Nasledovník svetoznámeho Veyronu
Značka Bugatti sa poslednú dekádu orientovala výhradne na výrobu jedného modelu. Týmto modelom nebol nik iný, ako svetoznámy superšport Bugatti Veyron. Stotožňovať ho s orlom medzi automobilmi vôbec nie je prehnané. Bol rýchly, výkonný a mal neuveriteľné zrýchlenie z 0 na 100 km/h. Žiadne iné auto sa na neho nedoťahovalo. Okrem toho snúbil nadčasový dizajn značky Bugatti s modernou predstavou o štýlovom športiaku, ktorý sa z pretekárskeho okruhu bez hanby môže odviezť aj do ulíc veľkomesta. Veyron sa tak stal najrýchlejším sériovo vyrábaným autom na svete.
1 500 kentaurov pod kapotou
Spoločnosť uzrela legendárne Bugatti Chiron v roku 2016. Tento nový model prekonal zdanlivo neprekonateľný automobil Veyron. Stal sa ešte rýchlejším, lepšie ovládateľným, s lepšou akceleráciou a modernejším dizajnom. Prvých 200 kusov bolo vypredaných ešte pred spustením oficiálneho predaja. Cena jedného vozidla sa začínala v základnej výbave na 2 400 000 eurách, pričom záujemcovia o predpredaj boli nútení zaplatiť depozit ďalších 200 000 eur.
Jubileum a nový Chiron
Bugatti Chiron, poháňané motorom W16 a krútiacim momentom 1 600 Nm, sa budúci rok predstaví v novom šate pri príležitosti 110. výročia narodenia zakladateľa a konštruktéra automobilovej značky Ettoreho Bugattiho. Značka Bugatti momentálna spadá pod značku Volkswagen. Výrobou limitovanej série desiatich luxusných kúskov si chce značka uctiť významné jubileum a deň narodenín svojho veľkého zakladateľa. Hoci Bugatti v podobe, v akej ho dnes poznáme z titulných stránok motoristických časopisov by nikdy nevzniklo, nebyť úsilia a veľkolepej vízie Taliana Romana Artioliho, hlavná zásluha patrí zakladateľovi značky. Artioli vybudoval novú továreň v mestečku Campogalliano a vdýchol značke Bugatti nový život.
Na čo sa môžeš tešiť?
Nedeje sa to prvý krát, že Bugatti rozširuje tradičnú orientáciu na jeden model o ďalší derivát, rozhodne to však nie je nič bežné. Bugatti Centodieci, čo v preklade znamená stodesať, keďže má byť spustené do predaja na sto desiate výročie narodenia zakladateľa značky, je až tretie v poradí. Prvé sa Bugatti rozhodlo obohatiť model Chiron o novú tvár zvanú Bugatti Divo. Nasledovalo Bugatti La Veiture Noire. Podľa nášho názoru je však Bugatti Centodieci zo všetkých troch najvydarenejšie. Spája v sebe odvahu svojich predkov, skúsenosti starej značky, zakladá si na kvalite a napriek tomu prichádza s dizajnom, ktorý ďaleko prekonáva najmodernejšie autá vo svete.
Predbehne Bugatti Centodieci svojich súperov na vozovke aj v salóne?
Bugatti Centodieci sľubuje zaujímavé inovácie. Predná maska v tvare podkovy je vybavená párom veľmi tenkých svetil, pripomínajúcich zárez nožom, čo autu dodáva dominantný a predátorský výzor. Karoséria z pohľadu zboku je hranatejšia ako pri klasickom Chirone. Cez 5 otvorov v B-stĺpiku sa dostáva do motora vzduch. Aj tieto otvory dodávajú automobilu futuristický nádych. Keď sa tak pozrieme na novo spustený iPhone 11 Pro a Pro Max, zdá sa, že kruhový dizajn bude kraľovať blízkej budúcnosti. Dva páry výfukov sú umiestnené nad sebou v spoločnosti mohutného difúzora, čo z auta robí hotové monštrum. Bugatti však neinvestovalo iba do dizajnu. Vylepšenia sa dočkala aj pohonná jednotka. Výkon osemlitrového agregátu stúpol na 1 176 kW. Tento žrebec bude pod kapotou skrývať až 1 600 konských síl! Oproti bežnému Chironu bude Centodieci o 20 kíl ľahšie a z 0 na 100 zrýchli za neuveriteľné 2,4 sekundy. Rýchlosť mierne klesne. Už neprekročí hranicu 400 km/h. Bugatti Centodieci môže byť tvoje už od 8 000 0000 eur.
Zdroj: auto.hnoline.sk
Napíš komentár