Taycan bude prvý elektromobil od Porsche

100
novinka od porsche

Sen, že po planéte sa jedného dňa budú pohybovať autá na elektrický pohon, sa pomaly, ale iste stáva realitou. Čoraz viac automobiliek prichádza na trh s prototypmi elektrických vozidiel. Niektoré z nich si získali odborníkov na svoju stranu a tí ich výrobu schválili. V uliciach preto čoraz častejšie môžeš naďabiť na autá poháňané elektrinou. Medzi nimi sú výrobky nemeckej automobilky BMW, autá značky Tesla, ale aj mnohé cenovo dostupnejšie značky, obľúbené hlavne medzi strednou vrstvou a rodinami s deťmi. Kto by však predpovedal, že sa medzi elektrickými vozidlami, kde doteraz kraľovalo BMW i8, zjaví konkurencia? Porsche len pred pár týždňami predstavilo revolučný Taycan.

Inšpirovalo sa Porsche firmou Apple?

Je to nepravdepodobné, ale nedá sa to vylúčiť. Veď posúď sám. Nový elektromobil s názvom Taycan totiž zároveň prichádza v tretej aj štvrtej výkonnostnej verzii. Taycan 4S, ako bude znieť jej meno, sa ukáže hneď v dvoch prevedeniach, pričom fanúšikovia rýchlych áut nebudú vedieť, čo obdivovať skôr. Taycan 4S Performance bude mať nižší výkon, dojazd aj veľkosť batérie. Taycan 4S Performance Plus (odtiaľto narážka na Apple) bude oproti slabšiemu modelu Performance výkonnejší, s väčšou batériou a dlhým dojazdom, ktorý ocenia hlavne vášniví cestovatelia.

Taycan je dizajnový kúsok

Rovnako ako väčšina automobilov od firmy Porsche, aj Taycan bude vynikať nie len rýchlosťou, extrémnou akceleráciou, o ktorej si povieme viac neskôr, a odolnosťou batérie, ale tiež exkluzívnym dizajnom. Porsche opäť nepodcenilo silu prvého dojmu. Model Taycan v sebe spája silu, dominanciu, húževnatosť a rýchlosť s kupolovitými líniami. Zadnej časti dominujú úzke svetlomety. Čo sa týka prednej časti vozidla, návrhári vystúpili zo svojej komfortnej zóny a dodali autu osobitú vizáž, s akou sa nestretneme pri žiadnom inom voze značky Porsche. Aj to robí z Taycana výnimočný kúsok.

Výkon je jeho silnou stránkou

Základná verzia Porsche Taycan, ktorú mimochodom už zanedlho môžete vlastniť za 105 000 eur, má akumulátory s kapacitou 79,2 kWh. Drahšia a výkonnejšia verzia, Performance Plus, bude mať kapacitu až 93,4 kWh. Základná verzia Performance má pod kapotou až 530 koní, pričom rozšírená verzia Plus ich bude zapriahať až 570. Na 100 sa ručička tachometra vyšplhá za zhruba 3 sekundy v oboch modeloch.  Dojazd najsilnejšej verzie by mal presiahnuť hranicu 460 kilometrov, čo rozhodne nie je zlé a Porsche tak získava popredné postavenie medzi elektromobilmi.

Zdroj:porsche.com

Napíš komentár