Škoda Octavia IV zažila svoju premiéru v Prahe

1960
nová škoda octavia

Po niekoľkých týždňoch rôznych špekulácií je to konečne tu. V pondelok 11.11 značka Škoda oficiálne predstavila štvrtú generáciu svojho najpredávanejšieho modelu Octavia. Udialo sa tak v Národnom múzeu v Prahe.

Len nedávno bol predstavený nový Volkswagen golf a z toho istého koncernu tu dnes máme aj novú Škodu Octavia. Oproti predošlej generácii sa Octavia predĺžila o 19 mm a je o 15 mm širšia. Predĺžila sa aj kombi verzia tohto modelu a to o 22 mm na dĺžku a 15 mm na šírku. Rázvor liftbacku i kombi verzie je 2686 mm.

Zväčšené rozmery vozidla sa prejavili aj na batožinovom priestore, ktorého objem sa v liftbacku zväčšil o 10 litrov na celkových 600 litrov a vo verzii kombi až o 30 litrov na celkových 640 litrov. Väčšiemu priestoru sa potešia i cestujúci na zadných sedadlách, ktorí môžu čakať o 78 mm, resp. 5 mm viac priestoru na nohy oproti predošlej generácii.

Dizajn vozidla je veľmi elegantný. Na prvý pohľad si môžeme všimnúť, že rozdelené svetlomety z posledného faceliftu predošlej generácie boli nahradené súvislými LED svetlometmi, ktoré dodávajú autu high-tech vzhľad. Vpredu sa nachádza aj veľmi zaujímavá mriežka chladiča, ktorá má oveľa viac ostrých hrán, než predtým. Vozidlo bude stáť na 19-palcových diskoch z ľahkých zliatin a oblečené bude do známych odtieňov Crystal Black, Lava Blue a Titanium Blue. V zadnej časti vozidla nás prekvapilo trochu sporné rozhodnutie o odstránení firemného loga a jeho nahradení veľkým nápisom „ŠKODA“.

V interiéri sa nachádza displej digitálneho vodiča s veľkosťou 10,25 palca, zatiaľ čo veľkosť informačného systému sa pohybuje od 8,25 do 10 palcov, v závislosti od úrovne vybavenia. Priamo pod hlavným displejom na stredovej konzole sa nachádza dotykový panel, ktorý poskytuje rýchly prístup na úpravu niektorých nastavení, ako je napríklad hlasitosť zvuku alebo zväčšenie navigačnej mapy. Vodič bude držať v rukách debutujúci dvojramenný volant, ktorý poskytuje prístup až  k 14 rôznym funkciám. Na prístrojovej doske a na dverách je inštalované LED osvetlenie, ktoré bude ponúkané v 10 voliteľných farbách, rovnako ako novo vyvinutý voliteľný zvukový systém Canton a až päť portov USB-C doplnených zásuvkou 230V.

Poďme sa však pozrieť aj na motorizáciu vozidla. Začína to trojvalcovou benzínovou jednotkou 1,0 TSI s výkonom 110 koní a krútiacim momentom 200 Nm. Štvorvalec 1.5 TSI má výkon 150 koní a krútiaci moment 250 Nm. Obidva tieto motory budú dostupné aj ako mild-hybridy s označením „e-TEC“.

Najrýchlejšou Octaviou po uvedení na trh bude verzia vybavená motorom 2.0 TSI s výkonom 190 koní a krútiacim momentom 320 Nm, čo znamená zrýchlenie z 0 – 100 km / h za 6,9 sekundy a maximálnu rýchlosť 232 km / h. Na strane vznetových motorov bude k dispozícii tradičná pohonná jednotka 2.0 TDI k dispozícii s výkonom 116 koní, 150 koní a 200 koní, so šesťstupňovou manuálnou alebo automatickou sedemstupňovou prevodovkou DSG.

Zdroj: motor1.com

Napíš komentár