Audi predstavuje zadokolku – R8 RWD

1155
audi R8 RWD

Model R8 netreba nikomu extra zvlášť predstavovať. Ide o športový model nemeckej značky Audi, ktorí si získal fanúšikov po celom svete. Tí si vždy pýtali model R8 s pohonom zadnej nápravy a dočkali sa tak v roku 2018, keď Audi predstavila model R8 RWS (Rear Wheel Series) s pohonom zadnej nápravy. Išlo však o limitovanú edíciu, z ktorej sa vyrobilo len 999 kusov a tie sa vypredali veľmi rýchlo.

Automobilka tak po roku opäť prichádza s modelom R8 V10 RWD (Rear Wheel Drive), ktorý bude mať taktiež pohon zadných kolies, no nepôjde o limitovanú edíciu, ale zaradí sa do stálej ponuky modelovej rady R8.

Celkový dizajn vozidla zostal takmer nezmenený. Jedinou zmenou sú tzv. „sideblades.“ Ide o vertikálne pruhy za dverami, ktoré sú v hornej časti nalakované v čiernej farbe a dole zas vo farbe samotnej karosérie vozidla. V klasickej lesklo čiernej farbe môžete nájsť predný spojler či zadný difúzor. Zákazníci si budú môcť navyše objednať aj verziu s karbonovými doplnkami.

Poďme sa pozrieť pod kapotu. Model R8 V10 RWD bude poháňať 5.2 litrový motor V10 FSI s výkonom 397 kW (540 k) a krútiacim momentom 540 Nm. Na zadné kolesá bude silu motora prenášať sedemstupňová automatická prevodovka S-tronic. Oproti klasickému modelu R8 V10 Quattro sa znížil výkon o 30 koní. Zrýchlenie z 0 na 100 km/h narástlo z 3,4 na 3,7 sekundy a maximálna rýchlosť je stanovená na 320 km/h. U modelu Spyder je zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 3,8 sekundy a maximálna rýchlosť 318 km/h.

Potencionálnych zákazníkov poteší aj cena. Model s pohonom zadných kolies je lacnejší ako jeho náprotivok Quattro. Ceny boli zverejnené iba pre nemecký trh, na ktorom kupé začína s cenou 144 000 EUR a Spyder s cenou 157 000 EUR, pričom obidva modely predstavujú pokles o 22 000 EUR v porovnaní s ekvivalentnými modelmi Quattro.

Zdroj: motor1.com

Napíš komentár