Čo je to HIIT tréning a na čo je dobrý?

609

Čo je to HIIT tréning?

HIIT tréningy vo všeobecnosti kombinujú krátke série intenzívneho cvičenia s obdobiami odpočinku alebo cvičenia s nižšou intenzitou. Vo fitnes štúdiách sú tieto tréningy často kombináciou aeróbneho tréningu.

Keď vedci hovoria o HIIT, majú na mysli tréningy, ktoré striedajú intervaly tvrdého tréningu, počas ktorých srdcová frekvencia človeka dosahuje najmenej 80 percent svojej maximálnej kapacity zvyčajne po dobu jednej až piatich minút, s obdobiami odpočinku alebo menej intenzívneho cvičenia.

Aké cviky patria do HIIT tréningu?

Na cvičenie HIIT sa hodia najmä nasledujúce cviky:

  • výskoky z miesta
  • angličáky (drep – klik – výskok)
  • drepy (s ľahkou záťažou alebo bez záťaže)
  • sklápačky
  • kľuky (rôzne variácie)
  • beh na mieste
  • výpady (znovu s ľahkou záťažou alebo bez nej)

Aké sú benefity HIIT tréningu?

HIIT tréningy majú množstvo benefitov, pre ktoré ich ľudia cvičia. Tu sú niektoré z nich:

  • spáliš veľa kalórií v krátkom čase
  • zlepší sa tvoja spotreba kyslíka
  • vďaka tréningu naberáš svaly
  • spáliš prebytočné tuky
  • znížiš hladinu cukru v krvi
  • zrýchliš metabolizmus

Rady na záver

  • Intervalový tréning by si mal cvičiť tak 2-3x do týždňa a pomedzi to si dopriať oddych. Hlavne začiatočníci by to nemali veľmi preháňať.
  • Pokiaľ začínate s HIIT tréningom, tak si zvoľte napríklad interval 40 sekúnd cvičenia a 20 sekúnd pauza alebo 60 sekúnd cvičenia a 30 sekúnd pauza. Každý cvik opakujte 4-5x.
  • Odporúča sa cvičiť 6-8 cvikov, pričom by mali byť aspoň 4 opakovania počas jedného cyklu. Toto cvičenie ti tak nezaberie viac ako polhodinu dňa.

Napíš komentár