5 tipov, ako behať v zime

326
prečo behať v zime

Máš rád beh a nechceš sa ho vzdať ani v zime? Nemusíš preto nutne chodiť na bežiace pásy do fitness centier. Behať môžeš aj vonku, akurát musíš dodržiavať niekoľko zásad. Práve o nich si povieme v nasledujúcom článku.

  1. Dôkladná rozcvička a strečing

Počas zimných mesiacov trvá svalom dlhšie, kým sa rozohrejú a sú pripravené na vykonávanie väčšej fyzickej záťaže. O to viac to platí, ak sa vyberieš behať ráno. Práve preto by si nemal zabúdať na dôkladnú rozcvičku a strečing a pridať pár minúť navyše oproti rozcvičke v letných mesiacoch. Rozcvičku môžeš kľudne absolvovať aj doma a von sa vyberieš len behať.

2. Nezabúdaj na tekutiny

V lete je úplne prirodzené, že pravidelne dopĺňame tekutiny a dbáme na pitný režim. Naše telo ich však rovnako potrebuje aj v zimných mesiacoch a na túto skutočnosť by si nemal zabúdať. Piť by si mal pravidelne pred behom a po behu, pričom denne by si mal prijať 2 až 3 litre vody. Ak budeš bežať dlhšie, radšej si pribaľ aj fľašu s vodou.

3. Naplánuj si trasu

Pri behaní v zime je potrebné si dopredu rozmyslieť, akou trasou sa vyberieš. Dni sú kratšie a skôr sa stmieva. Vyberaj si teda také trasy, ktoré dobre poznáš, prípadne tie, ktoré sú osvetlené. Nezabudni ani na reflexné prvky a vždy maj pri sebe nabitý mobilný telefón. Ak plánuješ behať aj po tme, zavolaj si na tréning aj nejakého kamaráta. Bude to bezpečnejšie.  

4. Sleduj počasie

V zime je potrebné sledovať počasie oveľa viac, než v lete. Práve počasiu musíš prispôsobiť aj tempo, štýl, či trasu behu. Ak vonku prší alebo sneží, bež pomalšie, predídeš tak úrazu. Dávaj si pozor taktiež aj na poľadovicu, prípadne ľad, ktorý sa skrýva pod čerstvo napadnutým snehom. A ak fúka silný vietor, tak najskôr bež proti vetru. Bude to síce ťažšie, no na začiatku máš ešte dostatok síl. Cestu naspäť ti vietor bude pomáhať.

5. Zvoľ vhodné oblečenie

Správne zvolené oblečenie je veľmi dôležitá súčasť behania v zime. Oblečenie by malo byť vzdušné, ľahké a odolné voči poveternostným podmienkam. Nezabúdaj ani na rukavice, šál a čiapku. Čo sa týka obuvi, zvoľ topánky, ktoré sú nepremokavé a majú dobre funkčné vlastnosti. Mali by byť taktiež ošetrené impregnačným sprejom.

Zdroj: športovci z redakcie

Napíš komentár