Mercedes triedy E sa dočkal ďalšieho faceliftu

923
nový mercedes

Je pochopiteľné, že si značka Mercedes zakladá práve na tomto modeli. Je totiž jej najpredávanejším. Stačí sa porozhliadnuť po uliciach Slovenska a hneď je každému jasné, že sme realitu ani v najmenšom neprikrášlili. Vyššia stredná trieda je svojou relatívnej príjemnou cenou ideálna pre každého, kto si potrpí na luxus a má rodinu, s ktorou by rád cestoval aj na väčšie vzdialenosti. Na polceste medzi triedou C a S nie je E ani malé, ale ani príliš veľké a neohrabané, čo ocenia obzvlášť ľudia žijúci v husto zastavaných oblastiach, kde je každé voľné parkovacie miesto doslova zázrakom z nebies.

Lev salónov

Mercedesu sa aj tento rok, napriek nepríjemnostiam s vírusom COVID-19, podarilo úspešne odprezentovať na ženevskom autosalóne voz triedy E s novým faceliftom. Diváci si na nové Ečko vo verzii sedan, kombi a outdoorovej forme s dodatkom All-Terrain mohli spraviť názor prostredníctvom virtuálnej prezentácie.

Trvalá v podaní Mercedesu

Tento rok posunula známa nemecká automobilka hranice svojej predstavivosti ešte o krok ďalej a dočkáme sa pomerne rozsiahlych zmien na triede E. Po novom sa Mercedes triedy E bude na svet dívať novými očami. Zmien sa dočkali predná i zadná maska, pričom na mušku si dizajnéri vzali práve svetlá. Budú užšie a vybavené svetlometmi s full-LED technológiou. To však nie je všetko a trieda E prichádza s možnosť dokúpenia Multibeam LED svetiel. S nimi si posvietiš až na vzdialenosť 650 metrov. Okrem prednej masky nás novotou poteší i tá zadná. Primárnym prvkom sa stanú nie vertikálne, ale horizontálne orientované svetlomety, vďaka ktorým bude nové Ečko pôsobiť štýlovejším a modernejším dojmom.

A čo palubovka?

Dominantným prvkom bude v interiéri dotyková obrazovka na ovládanie infotainmentu, z dôvodu ktorej úplne nový rad triedy E príde o analógové budíky. Dotyková plocha bude tvoriť so zbytkom palubovej dosky, volantu a kresiel harmonický celok. Keď už je reč o volante, ten sa tiež dočká parádnej prerábky. Bude moderný a športový. Zároveň z neho bude sršať luxus. Rovnako ako sedadlá, aj on bude uspôsobený potrebám šoféra. Množstvo funkcií bude vodič schopný ovládať práve tlačidlami na volante. Sedadlá s adaptívnou schopnosťou sa elegantne prispôsobia váhe a výške posádky.

Je potrebný asistent?

Nová trieda E sa v otázke asistenčných systémov vyrovná triede S, a dokonca ju prekoná. Systém LiveTraffic spoľahlivo rozpozná aktuálnu dopravnú situáciu a v prípade zápchy asistent riadenia pohotovo navrhne alternatívnu trasu.

Zdroj: moto.com

Napíš komentár