Ako byť produktívny na home office?

1543
Zdroj: Pixabay

Možno aj teba súčasná pandemická situácia prinútila robiť z domu na home office. Pre niektorých je to výhoda, iní by boli radšej v práci. Najväčším problémom práce z domu je produktivita a schopnosť sa sústrediť len na prácu. V tomto článku sa preto pozrieme na to, ako byť čo najviac produktívny, aj keď pracuješ z domu.

Vytvor si rutinu

Najjednoduchším spôsobom, ako zostať produktívny je vytvoriť si určitú rutinu. Veď aj keď si normálne dochádzal do práce, vstával si v určitý čas, naraňajkoval sa, potom išiel na MHD a podobne. Tak isto keď pracuješ na home office, vstávaj o tom istom čase, dopraj si raňajky, rannú hygienu, rozcvičku a stanov si presný čas, kedy začneš pracovať. A ak potrebuješ motiváciu, predstav si, čo by Ti povedal šéf, kebyže prídeš neskoro.

Optimalizuj pracovné prostredie

Ďalším dôležitým krokom je optimalizovať svoje pracovné prostredie. Pokiaľ máš na prácu vyhradené zvlášť miestnosť, tak je to ideálny prípad. Tam sa jednoducho zavrieš na pracovný čas a robíš. Nie vždy je to však možné. Určite by si však nemal pracovať v pyžame zo svojej postele. Normálne sa obleč, ako by si išiel do práce. Možno sa nebudeš cítiť tak pohodlne, no donúti Ťa to pracovať.

Ďalšou vecou je poriadok. Uprac si svoj pracovný stôl tak, aby ťa na ňom nič nevyrušovalo a mohol si sa sústrediť len a len na prácu. Taktiež popros ostatných členov domácnosti, aby ťa počas pracovnej dobre nevyrušovali.

Urob si zoznam úloh

Skvelým spôsobom, ako zostať produktívny je urobiť si zoznam úloh. Každý deň na konci pracovnej doby si urob jednoduchý zoznam úloh, ktoré chceš urobiť na ďalší deň. Ráno tak budeš pripravený a budeš presne vedieť, čo máš robiť. Častokrát sa totiž vstáva, že keď nemáme presne stanovené čo a dokedy máme urobiť, vlečie sa to s nami dlhú dobu.

V spolupráci s: Obnova dát

Napíš komentár