Spestri svoj jedálniček týmito super potravinami a budeš mať svaly ako Hulk

133
tipy na zdravé potraviny

Snom nejedného chlapa je mať dokonale vyrysované telo, tehličky a obrovské svaly. Ruku na srdce, nie každému sa tento sen pretaví do reálnej podoby. Prečo? Slabá motivácia, chvíľkový ošiaľ, nechuť cvičiť, neochota vzdať sa sladkostí a iných maškŕt… Dôvodov je oveľa viac.

Ak patríš k mužovi, ktorý sa zatne a ide si tvrdo za svojím cieľom, chce mať božské telo a stať sa playboyom, tak tento článok je presne pre teba. Vďaka týmto potravinám budeš aj ty novodobým Schwarzeneggerom.

Vajcia

Vajíčka obsahujú veľké množstvo aminokyseliny, zvanej leucín, ktorá je nevyhnutná na regeneráciu svalov po cvičení. Najmä vtedy, ak skonzumuješ celé vajcia, máš postarané o prísun energie a proteínov.

Podľa odbornej štúdie je neodškriepiteľným faktom, že ak zješ celé vajcia po náročnom tréningu, vyvoláva to o 40% vyššiu reakciu na budovanie svalov, než konzumácia vaječných bielkov. Tak na čo ešte čakáš?

Losos

Ďalšia potravina, ktorá vyformuje tvoje svalstvo. Okrem vysokého podielu bielkovín (cca 20 g na 100 g porciu) má losos vysoký obsah omega-3 mastných kyselín. Nezabúdaj ani na túto zdravú pochúťku.

Sója

Alternatíva vhodná pre vegetariánov alebo vegánov (aj pre všežravcov). Sója obsahuje všetkých 9 esenciálnych aminokyselín, čo z nej robí esenciálnu potravinu pre budovanie svalovej hmoty.

Tofu, tempeh a väčšina alternatív vegetariánskeho mäsa sú vyrobené zo sóje, ktorá sa môže pochváliť asi 36 gramami bielkovín na 100 g porciu.

Ananás

Ovocie, ktoré nie je typickým jedlom pre kulturistu, ale v prípade ananásu je možné urobiť výnimku. Je to jediné ovocie, o ktorom je známe, že obsahuje bromeleín, enzým, ktorý trávi proteín. Jeho protizápalové vlastnosti navyše pomôžu upokojiť bolesť, citlivosť a opuchy po tréningu.

Grécky jogurt

Grécky jogurt je zdrojom vitamínu D, ktorý pomáha telu vstrebávať vápnik a fosfor. Taktiež je nabitý rýchlo sa štiepiteľnou srvátkovou bielkovinou a pomaly stráviteľným kazeínovým proteínom.

Vápnik je rozhodujúcim prvkom pre kontrakcie svalov, zatiaľ čo fosfor je nevyhnutný pre tvorbu ATP (forma energie, ktorú využíva tvoje telo). Podľa výskumu Baylor University je zmes srvátkového a kazeínového proteínu optimálnou kombináciou na naberanie svalovej hmoty.

Cesnak

Tvoje okolie ti nemusí poďakovať, ale bicepsy áno. V štúdii uverejnenej v časopise The Journal of Nutrition sa preukázalo, že cesnak zvyšuje hladinu testosterónu a kortizolu.

Je to spôsobené aminokyselinou, ktorá sa nazýva allicín. Tá znižuje množstvo stresového hormónu, ktorý sa doslova napumpuje okolo tvojho tela. Kortizol konkuruje testosterónu vo svalových bunkách a to znamená len jednu vec: podstatne menší stres vedie k lepším prírastkom.

Si pripravený na druhú várku super potravín, ktoré vyrysujú tvoje telo? Buď pripravený, pokračovanie tohto článku je už na ceste!

Zdroj: menshealth.com

Napíš komentár